Strona internetowa sama w sobie, to tylko kolejna, jedna z wielu strona, na która użytkownicy mogą przypadkiem natrafić. Sukcesem określamy sytuację, w której użytkownicy docierają do naszej witryny nie przez przypadek, jednak zostają ku temu zachęceni przy pomocy dobrej promocji. Umożliwia nam to pozycjonowanie stron, na przykład pozycjonowanie sklepu Ebexo, dzięki któremu nasza widoczność w sieci diametralnie wzrasta, oddziałując na wyniki sprzedażowe.
Nim jednak pozycjonowanie sklepu Ebexo będzie mogło zostać zastosowane na naszej witrynie, musimy zadbać o jej stan techniczny, ponieważ ma on kluczowe znaczenie w kontekście całokształtu pozycjonowania, czy prowadzenia strategii marketingowej w ogóle. Poznaj audyt SEO i dowiedz się co musisz poprawić i jak to zrobić, aby Twoja witryna osiągnęła sukces.
Audyt SEO – co to jest?
Jest to szereg czynności, które polegają na ocenie poziomu danej strony internetowej w oparciu o ściśle ustalone standardy i przepisy. Celem jest ustalenie strategii pozycjonowania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to niezależna ocena ekspercka, która może zostać przeprowadzona manualnie, automatycznie lub manualno-automatycznie.
Elementy audytu SEO
W pierwszej kolejności ocenie poddawane są aspekty techniczne strony on-site i off-site. W zależności od charakteru strony lista ta może być znacznie dłuższa, jednak najważniejsze elementy to:
- tytuł,
- przyjazny adres URL,
- meta tagi,
- nagłówki,
- słowa kluczowe,
- treść,
- multimedia,
- mapa witryny i plik robots.txt,
- link building,
- prędkość ładowania strony,
- responsywność i mobilność,
- certyfikat bezpieczeństwa SSL.
Kolejnym elementem jest ocena widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym miejscu dokonuje się analizy konkurencji, odbiorców, promocji w mediach społecznościowych, linkowania zewnętrznego bądź – w zależności od potrzeb – wirtualnej wizytówki w kontekście lokalnych strategii SEO.
Jakie błędy popełniamy najczęściej?
Praktyka SEO pokazała nam, jakie błędy zdarzają się najczęściej podczas nieumiejętnej optymalizacji. Należy więc uważać w pierwszej kolejności na zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych, błędnie zapisany adres URL, źle zastosowane znaczniki i meta tagi, błędne anchory, zduplikowaną treść, niedziałające linkowanie oraz niską prędkość ładowania strony. Inny błąd, o którym nie mówimy zbyt często, bowiem oficjalnie nie traktujemy tego jak błąd, to pominięcie pozycjonowania. Bez właściwej strategii pozycjonowania nasz widoczność w sieci będzie niewielka lub nie będzie widoczny dla odbiorców w ogóle. Usługi takie jak pozycjonowanie sklepu Ebexo, obecnie są konieczne, bowiem konkurencja jest silna, wielka i bezlitosna. Jeśli nie będziemy się pokazywać, nie będziemy mogli myśleć o sukcesie w e-commerce.
Kiedy wykonać audyt?
- aby określić sytuację rynkową dla nowej strony internetowej,
- w trakcie dokonywania dużych zmian w witrynie,
- po większych aktualizacjach Google,
- w celu usunięcia kary Google,
- po zmianie strategii,
- po przejęciu strony od innego właściciela.
Ile trwa proces przeprowadzania audytu SEO?
Czas wykonania audytu zależy w głównej mierze od wielkości danej strony internetowej oraz jej złożoności. Może trwać kilka dni lub tygodni w przypadku małej bądź średniej firmy, i do miesiąca, jeśli mowa o dużym przedsiębiorstwie. Grunt to cierpliwość.
Wnioski
Audyt to doskonałe rozwiązanie naszych problemów, jednak jest to wyłącznie kompleksowa analiza, a mając odpowiedź musimy wykorzystać to, aby pracować nad poprawą stanu witryny oraz jej wizerunkiem. Audyt to nie pozycjonowanie, a to drugie np. pozycjonowanie sklepu Ebexo, to strategia, która wspomaga witrynę, znacząco podnosi jej jakość oraz pozytywnie wpływa na wizerunek, pozwalając dotrzeć do szerszego grona odbiorców. SEO to przyszłość i jeśli chcesz iść z duchem czasu, musisz się nim zainteresować.